Tiedote Hämeen Sosialidemokraattien Syyspiirikokouksesta Sysmässä 26.10.2013

Ajankohtaista 09:18

Hämeen Sosialidemokraatit ry piti syyspiirikokouksensa Sysmän Työväentalolla lauantaina 26.10.2013. Kokouksessa käytiin keskustelua muun muassa julkisten palveluiden ulkoistamiskehityksestä, politiikan kielestä sekä Eurooppa-politiikasta. Piirikokous otti kantaa sosiaali- ja terveyspalveluiden järjestämiseen Kanta- ja Päijät-Hämeessä, painottaen alueiden oman näkökulman huomioimista uudistuksen läpiviennissä.

Piiri asetti eurovaaliehdokkaikseen kansanedustaja Johannes Koskisen ja SDP:n 3. varapuheenjohtaja Eero Vainion. Piirihallitukseen vuodelle 2014 valittiin Matti Hämäläinen (Parola), Kirsti Laatunen (Orimattila), Kirsi Lehtimäki (Heinola), Heikki Moilanen (Lahti), Hannu Mäkinen (Asikkala), Veera Oksanen (Hämeenlinna), Juha Rantanen (Humppila), Juhani Salo (Nastola), Matti Tanskanen (Hartola) sekä Piia Nylund (Janakkala). Piirin puheenjohtajien kausi on kaksivuotinen ja puheenjohtajistossa jatkavat viime vuoden piirikokouksessa valitut pj. Jouni Mäkelä (Forssa), 1. vpj. Kaisu Kotirinta (Riihimäki) ja 2. vpj. Miikka Lönnqvist (Hämeenkoski).

Syyspiirikokouksen yhteydessä järjestettiin kansalaistapaaminen Sysmässä, paikalla olivat tavattavissa kansanedustajat Tarja Filatov ja Jouko Skinnari.